CG - DRUŠTVO CRNA GORA

Media centar: RTCG pod punim partijskim uticajem

Media centar uputio je danas dva prigovora Komisiji RTCG za predstavke i prigovore slušalaca i gledalaca a povodom izvještavanja o dešavanjima u Budvi, saopštio je Goran Đurović, direktor Media Centra.

Goran Đurović; foto-PR Centar

“Media centar ukazao je Komisiji RTCG da je u Dnevniku 2, emitovanom 24.06.2020, došlo je do kršenja profesionlanih principa i standarda RTCG neobjavljivanjem potpunih informacija u vezi sa postupanjem policije tokom protesta u Budvi. U spornom prilogu koji traje skoro tri minuta, navode se podaci o privedenim lokalnim funkcionerima i prenosi saopštenje Uprave policije u kojem se, između ostalog, navodi da je jedan policajac povrijeđen, što prati fotografija povrijeđenog”, navodi se u saopštenju.

Kažu da u spornom prilogu nisu emitovani snimci prebijanja građana koji ne pružaju otpor od strane službenika Uprave policije čiji su snimci bili dostupni na portalima i drugim elektronskim medijima kao i na društvenim mrežama.

Objašnjava i da je u slučaju utvrđivanja odgovornosti policajaca u slučaju prebijanja građana u Budvi koji je pokrenuo Savjet za građansku kontrolu rada policije došlo do kršenja profesionalnih standarda koji se odnose na kredibilitet i pravednost.

“U objavljenom prilogu nije bilo snimaka udaranja građana koji nisu pružali otpor i očiglednog prekoračenja ovlašćenja od strane policajaca, pa gledaoci nijesu mogli da formiraju stav na osnovu predstavljenih činjenica. Nenavođenje svih relevatnih činjenica u spornom prilogu moglo je da navede gledaoce na pogrešne zaključke u vezi sa dešavanjima u Budvi tog dana. Očigledna je namjera uredničkog tima da se od javnosti sakriju pojedini detalji u vezi sa dešavanjima u Budvi i time favorizuje jedna strana, odnosno politička grupacija. Namjera uredničkog tima je tim očiglednija jer snimci o prekoračenju ovlašćenja pripadnika Uprave policije nisu emitovani ni narednog dana u centralnoj informativnoj emisiji”, kazali su iz Media Centra.

Navodi i da je u i dnevniku dan kasnije došlo do kršenja standarda neobjavljivanjem potpunih informacija u vezi sa poltičkim previranjima u Budvi. Prilog traje skoro 5 minuta i daje hronologiju dešavanja u opštini Budva od održavanja sjednica SO Budva na kojima su razmatrana pitanja smjene, pa do aktuelnih protesta. U spornom prilogu nije saopšten zakonski osnov za zakazivanje sjednice trenutne odborničke većine u Budvi, i krši se i standarda koji se odnosi na kredibilitet.

“Novinarka nije insistirala kod sagovornika da daju objašnjenje zakonskog osnova za donijete odluke, a nije ni pribavila ekspertsko pravno mišljenje. Predstavljene izjave obje suprotstavljene političke grupacije u okviru priloga nisu dovoljne da se dođe do istine o problematičnoj situaciji a upravo je uloga javnog medijskog sevisa da osigura potpune informacije za gledaoce i slušaoce.Nenavođenje svih relevatnih činjenica u spornom prilogu moglo je da navede gledaoce na pogrešne zaključke u vezi sa dešavanjima u Budvi.”

Osim dnevnika problematična je i emisija “Akcenti” emitovana 25. juna.

“Organizovanje emisije “Akcenti” sa istomišljenicima nekompetentnim za davanje zakonskog osnova za preduzimanje radnji državnih organa i političkih partija, ne može se smatrati adekvatnom obradom teme u odnosu na njen zakonski (pravni) aspekt. Vjerujemo da i ovo naše javno reagovanje neće biti emitovano na TVCG kao ni prethodna koja ukazuju na neprofesionalizam javnog servisa. Ovo iz razloga jer su urednički tim, Savjet i Komisija za prigovore RTCG pod punim partijskim uticajem” zaključuje Đurović.

izvor: vijesti.me

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s